2022. október 1., szombat

McLaren sztori

  

A

víziók, az új ötletek, az innovációs vonalak sokféle helyről érkezhetnek, múltból, a jövőből, munkatársaktól, vevőktől, de a szerkezetüket tekintve alapvetően négy csoportba oszthatóak. Az emberi elme nagyon szereti a csoportosításokat, mert így könnyebben és rövidebb idő alatt kapcsolhat ki, nem szükséges a dolgokon tovább gondolkodni, hiszen kategóriába osztottam már, tehát mindent tudok róla. Ez egy kutyafajta, tehát a tulajdonságai alapján óvatosan közelítem meg, mert haraphat.

Az első forrása az innovációknak, olyan problémát találni, amit ugyan már megoldottak, de én találtam egy jobb, egy merőbben más megközelítést. Csomagok küldése és szállítása évszázadok óta fennálló iparág, ahol a csomagok kiszállítási ideje egy hét, két hónap vagy sohasem érkezik meg időpontok között szóródott. A Federal Express kitalálta, hogy mi történne, ha másnap, azaz 24 órán belül a címzett megkapná a csomagját, és ezzel egy újabb forradalmat indított el a szektoron belül.  

A második a fordított irányú innováció, van egy megoldásom és ehhez keresek problémát, amit ez megoldhat. A rágógumit kitalálták és utána kerestek hozzá megfelelő felhasználási módot.

A következő módszer, ha létezik egy technológiánk és ezt széleskörűen használjuk is, de újabb felhasználási területekre vezethetjük be. Az elektromos áramot először kommunikációra használták, majd radarhoz, mikrohullámú sütőkhöz, és így tovább.

Az utolsó a felsorolásunkban egy új megoldás bevezetése egy régi, de már régóta használt megoldás helyett. A cippzár feltalálása egészen átalakította a ruhaipart.

2009-ben a McLaren Csoport a Formula egy versenysorozat egyik résztvevője sokéves fejlesztési sorozat után szembesültek azzal, hogy mi mindent lehet kezdeni azzal, amit az utóbbi években a versenyek során fejlesztettek. Az autóikat szenzorokkal szerelték fel, és az általuk gyűjtött adatok elemzése természetesen, ahogy korábban más sportágakban is, elvezetett a csapatuk teljesítményének növeléséhez. De azon kívül, hogy az adatokat eladjuk a konkurenciának mit lehet még a technológiával kezdeni? Mi lenne ha kérdéseket kezdtek feltenni a kutatók a McLaren cégen belül és kinyílt a világ számukra, az elit sport területéről hirtelen a egészségügyi rendszer, és a repülésirányítás tartományában találták magukat. A stroke elszenvedőinek időbeli monitorizálására készítettek egy rendszert, és a Heathrow Reptér számára is készült egy rendszerük, ami csökkentette a repülőgépek késéseinek számát és idejét.

Mindezt az autóversenyzésben kialakított adatgyűjtési rendszerüknek köszönhették. Ma már az anyagtudományban, az aerodinamikában, az előrejelzésben és a csapatmunkában is együttműködnek és fejlesztenek nagy cégekkel közösen. Ez most a leggyorsabban és a leginkább kifizetődő üzletrésze a McLarennek, ami közben át is alakult konzultációs és technológiai céggé a sikeres Formula Egy csapatból.

Egy technológia kiterjesztése más iparágakba és átalakulhat az egész cég, a cég stratégiája és üzleti modellje is.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése